29 Ocak 2019 Salı

Vanilyalı Dondurma

Vanilyalı Dondurma

Malzemeler
  • 1,5 Su Bardağı Şeker
  • 5 Su Bardağı Süt
  • 1 Yemek Kaşığı Toz Sahlep
  • 2 Adet Damla Sakızı
  • 1 Adet Çubuk Vanilya




Hazırlanışı
  • Bir kaba şeker, sahlep ve vanilyayı koyun.
  • Üzerine 1 su bardağı sütü ekleyip karıştırın.
  • Bir tencereye kalan 4 su bardağı sütü koyun.
  • Tencerenin altını orta ateşte yakın.
  • Süt kaynamaya başladıktan üzerine karışımı döküp karıştırın.
  • Karışımı döktükten sonra sütü 30 dakika boyunca kısık ateşte karıştırarak pişirin.
  • Pişen sütü ocaktan alın.
  • Ocaktan alınan süte damla sakızını ekleyin.
  • Damla sakızı eklenen sütü ılımaya bırakın.
  • Süt ılıyana kadar arada bir kaşıkla karıştın.
  • Ilıyan sütü bir kepçe yardımıyla derin bir kaba boşaltın.
  • Kaba boşaltılan sütü buzluğa koyun.
  • Buzluktaki dondurmayı 2 saatte bir karıştırın. (4 Defa Uygulanacak)
  • 4. kez karıştırdıktan sonra 6 saat boyunca buzdolabında bekletip servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun

24 yorum:

  1. Gayet anlaşılır bir şekilde anlatmışsınız.Yaz gelse de yesek:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Vanilyalı dondurma en sevdiklerim arasında vazgeçilmez lezzetim. Tarifler bölümünde bu harika lezzet Vanilyalı dondurmayı paylaştığınız için teşekkür ederim Ahmet bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ahmet bey neden ertesi gün buzlama yapıyor evde yapım dondurma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada karıştırma yapmanız lazım ilk koyduktan sonra 2 saatte bir 4 kere

      Sil
    2. Karışıtırmayıda yaptık beceremedik galiba

      Sil
    3. Bazen kıvamı da tutmuyor oranı sağlamayınca

      Sil
  5. Yaz mevsiminin vazgeçilmezi vanilyalı dondurma. Çok severim :)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık :) güzel tarif

    YanıtlaSil
  7. Evde birkaç kez denedim ama olmadı. Belki bu tarifle makus talihimi alt ederim. İbrahim Bey bahsedince gelip okumak istedim. Ben de beklerim. Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bu sefer olur. Resimlerinizi bekliyorum :)

      Sil
  8. Küçükken annemden çok istiyordum 'Anne evde dondurma yap' diyordum. Eski günlerimi hatırladım :) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Bilmediğimiz hazır yiyecekleri yemekten çok daha iyidir. Ben her ne kadar dondurma yiyemesem de bogazimin kolay şişmesi sebebiyle :) olsun... Güzel tarif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Boğazınız için de geçmiş olsun.

      Sil
  10. Vanilyalı dondurma lezzetli gözürünüyor 👍

    YanıtlaSil
  11. Vanilyali dondurma cok severim. Evde hic yapmadim ama bu tarif güzel görünüyor 😊

    YanıtlaSil
  12. Yapımı kolay bence bir kez denemelisiniz :)

    YanıtlaSil

Yorum yaparken;
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka yazımla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışınız.
3. Tarif göndermek için Tarif formu sayfasını kullanınız.
4. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için iletişim sayfasını kullanınız.