28 Temmuz 2021 Çarşamba

Frigo

Frigo

Malzemeler 
  • 1 Litre Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • 1,5 Su Bardağı Toz Şeker
  • 2 Yemek Kaşığı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Nişasta
  • 3 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Paket Vanilya
  • 100 Gr Çikolata



Yapılışı
  • Çikolataları küçük parçalara bölün.
  • Bir tencereye süt, şeker, nişasta, un ve kakaoyu koyup iyice karıştırın.
  • İyice karıştıktan sonra karışımı ocağa alın.
  • Karışımda topaklanmayı önlemek için sürekli karıştırarak pişirin.
  • Kaynayan karışımı ocaktan alın.
  • Ocaktan alınan karışıma tereyağını, vanilyayı ve parçalanmış çikolata parçalarını ekleyip eriyene kadar karıştırın.
  • Elde edilen karışımı borcama döküp güzelce yayın.
  • Borcamdaki karışımın oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
  • Oda sıcaklığına gelen borcamı buzluğa kaldırıp 1 gece dondurun.
  • Donan frigoları buzluktan çıkarıp 10 dakika bekleyin.
  • Bekledikten sonra frigoyu bıçak yardımıyla dilimleyerek servis edebilirsiniz.
                                       Afiyet Olsun

21 yorum:

  1. Oooh mis ne güzel :) teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  2. tarif için teşekkürler. yaz aylarında serinlemek için güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  3. ben bunu denemeliyim çok güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denedikten sonra resmini atarsanız sevinirim

      Sil
  4. Frigo en sevdiğim yiyeceklerden biridir. Siz bugün klasiklerden ilerlemişsiniz anlaşılan. :) Çocukluğumu hatırladım Frigo denilince. Bunu denemek lazım kesinlikle. Teşekkürler tarif için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Gülhan Hanım bende çocukluğumu hatırladım yapınca bu arada ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  5. Evde frigo yapmak keyifli olmalı, çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten keyifli ama yemesi daha da keyifli :)

      Sil
  6. Bundan yani frigodan çok yiyemiyorum bana biraz ağır geliyor ama çok güzel görünüyor emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür Ederim siz kakao ve çikolata yerine çekilmiş meyve koyup yapabilirsiniz

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim yorumunuz için

      Sil
  7. Frigo'yu deneyeceğiz. Çok teşekkür ederiz tarif için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim İbrahim Bey :) Denedikten sonra resmini atarsanız sevinirim

      Sil
  8. Nasıl da şahane bir lezzet, en sevdiğim. Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Frigo ne kadar güzel görünüyor ellerinize sağlık hemen kaydettim tarifi

    YanıtlaSil
  10. Frigo'yu deneyeceğiz. Çok teşekkür ederiz tarif için :)

    YanıtlaSil
  11. Kim sevmez😊Çokkkkk teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken;
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka yazımla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışınız.
3. Tarif göndermek için Tarif formu sayfasını kullanınız.
4. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için iletişim sayfasını kullanınız.