11 Aralık 2018 Salı

Lavaş Ekmeği

Lavaş Ekmeği

Malzemeler
  • 1 Yemek Kaşığı Kuru Maya
  • 1 Su Bardağı Su
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • 1 Tatlı Kaşığı Şeker
  • 3 Su Bardağı Un



Yapılışı
  • Bir kaba un koyup ortasını açın.
  • Unun ortasına maya, şeker, tuz ve suyu ekleyip yoğurun.
  • Daha sonra kaba tuzu ve şekeri ekleyip iyice yoğurun.
  • Güzelce yoğrularak ele yapışmayan bir hamur elde edin.
  • Hamurun üzerini nemli bir bezle kapatıp 45 dakika mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartın.
  • Kopartılan parçaları merdane ile açın.
  • Açılan hamuru tavada arkalı önlü olarak pişirin. 
  • Pişen lavaş ekmeklerini kurumaması için sofra örtüsüne sarın
                                         Afiyet Olsun

16 yorum:

  1. Resimlerden gözüktüğü kadarıyla tam ayarında pişmiş

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyorlar, ellerinize sağlık. :

    YanıtlaSil
  3. Yaaa harikasınız tamda dürüm yapacaktım hazırları beğenmediğim lavaş tarifi arıyordum. Çok makbule geçti ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. İnşallah lavaş ekmeğiniz güzel olur.Yorumunuz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Yumurta ve süt olmaması hafif olmasını sağlar diye düşünüyorum. En yakın sürede deneyeceğim 🤗Teşekkürler tarif için 🤗

    YanıtlaSil
  6. Paylaşımlar ve bilgilendirmeler için teşekkür ederiz. Blogunuz tam bir aşçı yetiştirir ama nacizane bu hızla giderseniz 2019 a yemek kalmayacak takibe aldım iadeyi ziyaret yapmak istedim kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk mutfağı baya bir geniştir biteceğini pek sanmıyorum :)

      Sil

Yorum yaparken;
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka yazımla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışınız.
3. Tarif göndermek için Tarif formu sayfasını kullanınız.
4. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için iletişim sayfasını kullanınız.